reklama

Chvíľka staromeštiactva

O druhej poobede som kráčala ulicami Bratislavy. Zababušená po hlavu do šálu a čiapky som zamierila do kaviarne v samom centre mesta. Kávu som potrebovala ako soľ, čakali ma dlhé hodiny učenia v knižnici. Ľahúčko snežilo, oziabali ma nohy a ja som sa nevedela dočkať tepla a príjemnej atmosféry. Objednala som si kávu, zobrala noviny a zahĺbila sa do čítania. Po chvíli ma zo sústredenia prebral rozhovor čašníčky s postarším pánom. Vraj, viete, nejak ma tuto pri srdci pichá z tej kávy, povedal. O pár minút neskôr som uvidela na stole pred starými pánmi štyri štamprlíky zlatistého moku. Chýbali im len karty a veľké cigary a obraz by bol dokonalý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vtedy ma premkla ona zvláštna nálada. Pocit, že sa títo štyria páni zasekli v čase a mne jedinej dali príležitosť nahliadnuť cez kľúčovú dierku. Obzrela som sa okolo seba a uvidela som postaršie dámy s baretkami, ktoré sediac pri káve rozoberali svoje životy. Možno sa rozprávali o telenovele, ktorú včera videli, kto vie, no mne pripadali ako dámy vystrihnuté zo starých fotografii. Všetko sa zlievalo do obrazu dávnej Bratislavy.

Keď som zaplatila a vyšla von, sneh už takmer vôbec nepadal. S úsmevom na perách som vykročila. Nezabudla som si všímať okoloidúcich, budovy, električky, všetko, čo som úspešne už niekoľko rokov ignorovala. Človek si málokedy cení to, čo má každý deň priamo pod nosom. Pri Hlavnom námestí som zbadala turistov, ktorí si s nadšením fotili starú kamennú uličku. Pokúsila som sa na ňu pozrieť ich očami a uvidieť to, čo oni. To, čo vidím ja, keď prídem do Prahy či Viedne. Uličku úzku a ošúchanú, s atmosférou dávnych rokov, keď sa ňou prechádzali práve oní páni.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak som uvidela Bratislavu v inej farbe. Sépiovej farbe histórie.

Aneta Richterová

Aneta Richterová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neznášam rozdeľovanie uhoriek do pohárov. Vždy sa mi zdá, že je v jednom viac ako v druhom, čo akosi neviem stráviť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu